sâmbătă, 18 iunie 2016

Romania mea frumoasa: Constanta la Marea Neagra.

Romania mea frumoasa:
Constanta la Marea Neagra


 Pentru ca vremea se anunta caniculara in Bucuresti si pentru ca la ultima provocare de la Miercurea fara Cuvinte, din cauza temei saptamanale, mi s-a facut un DOR nebun de mare am reusit sa-mi conving familia sa plecam la Marea Neagra intr-o excursie de o zi.
 Si ca sa fie intr-adevar vacanta si relaxare pentru toata lumea am calatorit cu trenul nu ca autoturismul din dotare. Fara grija si oboseala condusului la volan. Asa ca am plecat vineri dimineata la ora 07.25 din Bucuresti si ne-am intors la ora 17.00 din Constanta. Cu costumul de baie pe noi, sub haine, si cu un mic rucsac in spate in care aveam prosopul de baie, 2 sandwich-uri, 1 banana, 1 sticla mica cu apa,  banii si actele. Si uleiul pentru protectia solara care s-a dovedit a fi bine venit.
 Cu aceasta ocazie am profitat si de oferta de pana la 25% reducere pentru mingrup de 2-5 persoane la calatoria cu trenul iar biletul dus-intors pentru o persoana a costat 120 lei. Nu e reclama. Ca sa stiti ca exista si aceasta posibilitate. Am ajuns la 09.49 la Constanta iar apoi cu autobuzul 43C, pe care l-am luat din fata garii, am calatorit 5 statii pana in dreptul plajei Modern. Un bilet cu 2 calatorii costa 3 lei. Am mai mers pe jos un pic pana in dreptul accesului spre plaja si la ora 10.30 cel tarziu ne balaceam in mare. Apa a fost cam rece desi vremea a fost foarte calda si la malul marii. Ne-a ajutat insa briza, care batea puternic, sa trecem peste arsita care se simtea peste tot in aer. Daca te departai putin de malul marii te dobora caldura.
 Desi ma asteptam ca plaja sa fie plina nu a fost asa: pe plaja au fost destul de putine persoane.  Am vorbit cu cei ramasi acasa si ne-au spus ca la stiri au anuntat ca la Mamaia locurile de cazare s-au epuizat. Ei, Constanta era destul de lejera. Vreau sa spun si despre oras cateva cuvinte. Cel putin portiunea din oras prin care am calatorit noi pana la plaja este anosta. Nimic "spectaculos" amenajat pentru turisti. Totul cam trist si cenusiu. Si deja multe gunoaie in zona plajei si in apa. Si e abia inceput de sezon. Desi existau tomberoane pe plaja se pare ca la capitolul civilizatie mai sunt multe lucruri de invatat de catre turistii romani. Am strans pentru confortul nostru personal sticle de plastic, pungi goale de seminte si ambalaje de ciocolata din apa din zona in care ne-am pus prosoapele pe plaja. Trecem peste aceste amanunte pentru ca ele nu au reusit sa ne strice bucuria de a fi la malul marii. In rest, apa era foarte limpede si am vazut pestisori, meduze si racusori prin apa si multe pasari pe cer ceea ce ne-a bucurat foarte mult.
 Am plecat in jurul orei 16.00 de la plaja si aproximativ in jurul orei 16.40 trenul era deja tras in gara. Mie mi s-a parut destul de cald in tren la intoarcere, desi functiona un simulacru de aer conditionat, si abia am asteptat sa cobor in Gara de Nord. Mai bine nu imi faceam sperante: pe peron era cumplit de cald, aerul era fierbinte, irespirabil. "Am coborat totusi din tren!" mi-am zis in gand si ne-am grabit sa iesim din gara gandindu-ne ca poate afara e mai bine. Era mai rau. Autobuzul nostru spre casa a sosit in cateva minute, am avut noroc, si inauntru era chiar rece, aerul conditionat functiona, asa ca am reusit  in sfarsit sa ne tragem rasuflarea. Acasa, dupa un dus, o ceasca calduta cu ceaiul nostru preferat si dupa ce am mancat mai consistent ( sa compensam la gustarile de peste zi) pentru seara am concluzionat ca merita tot efortul sa faci astfel de excursii de o zi la malul marii. Si pretul e rezonabil: pentru 130 lei cu totul pentru o persoana, dus-intors, chiar ca merita. Mai multi bani lasam la supermarket la aprovizionarea saptamanala. Parca s-a mai domolit si dorul ala de mare. Excursia asta, soarele strans in piele si cele cateva scoici stranse ma vor ajuta sa razbesc pana la toamna cand am hotarat sa ne intoarcem din nou. Poate atunci vom reusi sa mergem in excursie pana la Eforie Nord. In continuare va prezint cateva fotografii realizate in mica noastra excursie:

 
 
 
 
 
 Fotografii realizate la Plaja Modern din Constanta.









S-ar putea sa-ti placa si:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu